În perioada 18-23 martie 2024, în cadrul proiectului nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000120628 ERASMUS, trei cadre didactice din cadrul Școlii Gimnaziale Lețcani , au participat la cursul de formare privind stoparea bullyingului în școli ,, Bullying: Prevention and Intervention”.
Cursul s-a desfășurat sub îndrumarea profesorilor experți din cadrul Școlii EDUCAnet Praga, Cehia și a avut ca scop înțelegerea și conștientizarea fenomenului de hărțuire într-un mediu școlar modern, oferirea de tehnici, metode, activități în clasă și instrumente specifice pentru a construi un mediu sigur și pozitiv, pentru a minimiza riscul de agresiune, precum și gravitatea acestuia.
Comportamentele de agresiune, fie că sunt virtuale sau față în față, au impact negativ nu numai asupra victimelor, ci și asupra agresorilor. Prin participarea la acest curs profesorii implicați au dobândit cunoștințe și competențe esențiale necesare abordării fenomenului de bullying ce lasă cicatrici care s-ar putea să nu se vindece niciodată și le vor modela viitorul. Deși accentul pus pe tema bullying-ului și cyberbullying-ului este puternic, oamenii încă se întreabă „Acum, ce vom face în privința asta?”
Pentru a răspunde la această întrebare formatorii au prezentat sistemul de învățământ ceh și cum previn bullyingul în modelul lor educational prin activități colaborative și reflexive . Participanții au fost introduși in programul ENABLE desfășurat de cadrele didactice de la Școala EDUCAnet, au desfășurat multe jocuri de rol, activități practice. Au participat alături de alți cursanți din Turcia la dezbateri tematice implicând învățarea culturală, schimbul de idei, experiențe pentru o viitoare cooperare.
În acest curs, cadrele didactice implicate au reflectat asupra impactului pe care le au comportamentele de hărțuire fizică și cibernetică precum și care sunt pașii concreți care pot fi urmați, nu numai pentru a opri, ci și pentru a preveni apariția acestora. Și-au propus să aplice în școală, dar și la clasă, noile strategii de prevenție a acestui fenomen, valorificând competențele dobândite la curs astfel încât să se diminueze rata comportamentelor agresive prin abordarea unor metode de învățare active și prin activități de cooperare într-un mediu tolerant, pozitiv și primitor.